idaochsallysnovellblogg

Direktlänk till inlägg 7 april 2013

I Want You Kap. 17

Av Ida & Sally - 7 april 2013 13:03

Moas perspektiv:
Jag klev av limousinen och bländades av alla fotoblixtar. Det var alltså såhär det var att vara känd, tänkte jag och log mot folkhavet.
"Moa! Please, kan du signera detta? Jag är ditt absoluta största fan!" Skrek någon rakt in i mitt öra och räckte mig min nysläppta singel, "Nobody Like You." Jag tog glatt emot den och skrev min autograf innan jag fortsatte framåt mot mitt hotell.
Liams perspektiv:
Efter intervjun hade jag skyndat mig hem och kollade nu på TV. Men plötsligt hördes skrik och rop utanför fönstret och jag suckade. Att fansen alltid skulle hitta mig. Jag gick mot fönstret och blev förvånad över att det faktiskt inte var jag som orsakat det öronbedövande skriket, utan en bit bort hade en limousin precis parkerats. Och ut kom, Moa... Jag hade nästan glömt bort att hon nu också var känd. Jag betraktade henne en stund innan jag förstod att hon skulle bo på Plaza Hotel, som låg precis bredvid mitt hus.
Moas perspektiv:
Jag skrev några autografer och tog några bilder till innan jag gick in i lobbyn. Men precis innan hann min blick svepa över folkhavet, vidare mot några hus bredvid där min blick tillslut fastnade på honom. Liam. Mitt hjärta gjorde en skutt och jag kunde inte låta bli att gapa. Sedan kom jag på mig själv och skyndade mig in som om ingenting hade hänt.
Jag låste upp mitt rum och slängde mig direkt i sängen. Vilken dag, först en skivsignering, sedan fort till studion för de sista förberedelserna innan min turné, och till sist detta. Jag suckade och gick ut på altanen för lite friskt luft, jag andades djupt och lät vinden ta tag i mitt hår. Jag tittade mig omkring men fick istället en hjärtattack. Det kunde inte vara sant, det fick inte vara sant. Jag stirrade in i Liams ögon och det gick sakta upp för mig vem jag bodde granne med.
Liams perspektiv:
Jag stirrade på henne och märkte att hon gjorde samma sak med mig. Sedan, efter en viss tveksamhet, höjde jag handen och vinkade lätt. Men vad hade jag förväntat mig? Såklart att hon inte skulle vinka tillbaka. Jag förvånades av den ynka avståndet mellan oss, så nära, men ändå så långt bort.
____________________________________________________________
Förlåt för kort kapitel ! Men om ni kommenterar riktigt duktigt kommer nästa kapitel upp snabbare ! <3

 
 
Ingen bild

Freia

8 april 2013 16:12

Älskar eran blogg!

Ida & Sally

13 april 2013 18:11

Åh, tack! Vi uppskattar eran stöd så grymt mycket!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida & Sally - 14 april 2013 10:13

Moas perspektiv   Vi satte oss i soffan och man märkte att det var lite stelt i mellan oss. -Så, jag bara tycker att vi borde prata om.. allt? Frågade jag lite tveksamt. -Ja, kanske. -Okej, Liam. Såhär. Jag är inte tillsammans med Justin Bi...

Av Ida & Sally - 13 april 2013 14:07

Moas perspektiv Vad hade jag gjort? Hur kunde jag säga att jag var tillsammans med Justin Bieber? Jag hade träffat honom en gång, och det var på grund av jobbet! Ärligt, aldrig att jag skulle dejta honom. Ush!! Men Liam hade sårat mig mer än vad ...

Av Ida & Sally - 9 april 2013 15:43

Moas perspektiv: Jag gick snabbt in och stängde altandörren, sedan zappade upp TV:n och lutade mig tillbaka i sängen. Mina ögonlock var tunga efter den jobbiga dagen och jag somnade snabbt. Dörrklockans skära signal tvingade mig att stiga upp och...

Av Ida & Sally - 7 april 2013 11:48

4 månader senare/Moas perspektiv   Allt hade gått så bra och jag var nu signad hos Syco Musik och hade en turne på gång. Jag hade gått vidare. Jag hade inte tänkt på Liam på ca. 3 månader och det känns ganska bra. Visst har det stått mycket i tin...

Av Ida & Sally - 5 april 2013 18:32


         Moas perspektiv Där stog han. Killen som jag älskade mer än något annat. Killen som sårat mig två gånger. När det sista nådde mina tankar blev jag arg igen. Arg och besviken. Jag kollade upp i Liams ljusbruna ögon. Åhå, vilka ögon!!...

Presentation


Hej! Vi som har denna blogg heter Sally och Ida! Vi kommer skriva noveller och den som pågår just nu handlar om 1D!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar



Ovido - Quiz & Flashcards