idaochsallysnovellblogg

Direktlänk till inlägg 7 april 2013

I Want You kap. 16

Av Ida & Sally - 7 april 2013 11:48

4 månader senare/Moas perspektiv


Allt hade gått så bra och jag var nu signad hos Syco Musik och hade en turne på gång. Jag hade gått vidare. Jag hade inte tänkt på Liam på ca. 3 månader och det känns ganska bra. Visst har det stått mycket i tiningen om ``Liam Payne bryter upp med nya stjärnan Moa.S igen´´ Men snälla nån, det var väl ändo jag som hade brytit upp med honom. Pressen hade inte koll på nånting... Nu skulle jag tillbaka till London för att ordna upp en massa saker med Simon och bandet. Till London. Där Tara var. Där mamma och pappa var. Där Liam var...


Liams perspektiv


Vi satt i studion och väntade på att Simon skulle bli klar med en massa papper. Killarna verkade ha roligt men jag var helt borta. Mina tankar var på annat håll, på Moa. Moa hade gått och blivit nästan lika stor som vi och jag visste inte ens att ho kunde sjunga. Åh, vad jag saknade henne. Hennes leende, hennes ögon, hennes hår, hennes läppar... Det hade nu gått 4 månader sedan jag sist såg Moa. Hon hade lämnat mig och Tara ensama i Miami och vad jag vet så har dem ingen kontakt alls. Tara hade berättat att hon inte hade hört av sig på 2,5 månad och att hennes föräldrar var förkrossade. Jag förstog dem. Förkrossade. Det var precis vad jag oxå var. Förkrossad...


Ca. 2 h senare


Jag och killarna stod och pratade innan interviun vi hade om några minuter. Det skulle tydligen vara direkt-sänt. 

-Och här har ni One Direction. Skrek kvinnan på scenen och vi sprang in. Vi fick tacka och sätta oss i några soffor.

-Så, vem är vem? Herergud, vilken fråga...

-Jag är Louis. Sa han lugnt.

-Niall, Zayn, Liam och Harry. Sa vi alla i rad. Kvinnan som tydligen hette Sophie skrev något i sitt papper och tittade sedan upp på oss igen.

-Ni har precis släppt erat nya allbum, visst. Vi alla nickade och frågorna fortsatte.

-Okey, jag bara måste fråga. Nej, nu kommer frågan jag inte vill ha. `` Vilka är singlar här?´´

Jag, Niall och Harry sträckte upp händerna i luften och Sophies blick fasnade på mig.

-Liam, nu måste du förklara. Vad har hänt med Moa?

-Ärligt så vet jag inte, eller, vi har inte pratat på 4 månader och...

-men hennes karriär verkar ju gå frammåt.? Frågade Sophie

-Ja, tydligen så är hon ochså en duktig sångare och har satsat på musiken.

-Ja, nu är hon på väg hem till London men i USA, igår togs dom här bilderna på Moa och Justin. På den stora bildskärmen visades ett bildspel på Moa och... Justin Bieber. Mitt hjärta gick i bitar. Igen. Visst, hon hade gått vidare men det gjorde ont att se henne lycklig med någon annan än mig....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida & Sally - 14 april 2013 10:13

Moas perspektiv   Vi satte oss i soffan och man märkte att det var lite stelt i mellan oss. -Så, jag bara tycker att vi borde prata om.. allt? Frågade jag lite tveksamt. -Ja, kanske. -Okej, Liam. Såhär. Jag är inte tillsammans med Justin Bi...

Av Ida & Sally - 13 april 2013 14:07

Moas perspektiv Vad hade jag gjort? Hur kunde jag säga att jag var tillsammans med Justin Bieber? Jag hade träffat honom en gång, och det var på grund av jobbet! Ärligt, aldrig att jag skulle dejta honom. Ush!! Men Liam hade sårat mig mer än vad ...

Av Ida & Sally - 9 april 2013 15:43

Moas perspektiv: Jag gick snabbt in och stängde altandörren, sedan zappade upp TV:n och lutade mig tillbaka i sängen. Mina ögonlock var tunga efter den jobbiga dagen och jag somnade snabbt. Dörrklockans skära signal tvingade mig att stiga upp och...

Av Ida & Sally - 7 april 2013 13:03

Moas perspektiv: Jag klev av limousinen och bländades av alla fotoblixtar. Det var alltså såhär det var att vara känd, tänkte jag och log mot folkhavet. "Moa! Please, kan du signera detta? Jag är ditt absoluta största fan!" Skrek någon rakt in i ...

Av Ida & Sally - 5 april 2013 18:32


         Moas perspektiv Där stog han. Killen som jag älskade mer än något annat. Killen som sårat mig två gånger. När det sista nådde mina tankar blev jag arg igen. Arg och besviken. Jag kollade upp i Liams ljusbruna ögon. Åhå, vilka ögon!!...

Presentation


Hej! Vi som har denna blogg heter Sally och Ida! Vi kommer skriva noveller och den som pågår just nu handlar om 1D!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar



Ovido - Quiz & Flashcards