idaochsallysnovellblogg

Direktlänk till inlägg 4 april 2013

I Want You Kap. 11

Av Ida & Sally - 4 april 2013 19:04

Moas perspektiv:

Jag gick surt bredvid Tara medans hon glatt pratade med Liam, som då och då sneglade åt mitt håll. Tara knuffade till mig och flyttade sig sedan åt sidan, så att jag hamnade bredvid Liam. Jag suckade och fnyste lätt. Vad förväntade hon sig att jag skulle göra? Springa skrikandes iväg och gömma mig bakom henne? Det var ju bara Liam, killen som dubbel-krossat mitt hjärta i tusen bitar.

Liams perspektiv:

När hon inte flyttade sig tillbaka kände jag värmen sprida sig i mig, hon kanske skulle förlåta mig, trots allt. Jag visste mycket väl vad jag hade gjort, men det var inte som hon trodde. Jag hade varit full, fastän att jag bara druckit 2 glas. Men jag var känslig och blev mycket lätt full. Och sedan hade Ester kommit runt kröken, tagit ett stadigt grepp runt min nacke och kysst mig. Men jag hade inte gjort något motstånd. Jag suckade och flyttade mig ett snepp närmare Moa, samtidigt som hon gav mig en blick och flyttade sig åt sidan. Vad hade jag förväntat mig, att hon bara skulle förlåta när jag hade svikit henne 2 gånger?

När vi närmade oss mitt nyköpta hus tog jag fram mina nycklar och öppnade skramlande upp dörren, jag höll upp dörren för Moa som gav mig en blick full med förakt. Jag suckade och följde efter dem till köket där jag visade att de skulle sätta oss ner. Jag gick till ett skåp och tog fram ett paket kakor och lite saft som jag nyss köpt från affären. Sedan satte jag mig ner bredvid Moa och hällde upp saften i glasen medans Tara hjälpte mig att lägga kakorna på ett fat. Moa däremot satt helt spänd och verkade allmänt uttråkad.

"Du, så tråkigt hemma hos mig är det väl inte?" Skämtade jag och log ett leende som hon inte besvarade.

"Det är alltid tråkigt när du är i närheten." Svarade hon kort och det kändes som om jag fick ett slag mitt i hjärtat. Jag nickade sakta och tittade ner på bordet. Jag märkte hur Tara försökte rädda situationen.

"Ehm...när kommer er nya singel ut då, Liam?" Frågade Tara vänligt och log mot mig. Moa skakade på huvudet och suckade ljudligt.  

"Haha, kul att du nämner det. Den kommer faktiskt ut i övermorgon." Skrattade jag och Tara gav mig en förvånad blick.

"Men då måste du ju ha massor att göra, vi ska inte störa dig." Sa Moa snabbt och skulle just resa sig från bordet när jag tog tag i hennes arm och mötte hennes blick.

"Visst har jag mycket jobb, men jag ville hellre träffa en underbar tjej för att förklara att jag älskar henne." Sa jag tyst och jag kände hur Moa slappnade av i mitt grepp. Hon tittade ner och rodnaden spred sig i hennes ansikte, jag log och drog in henne i en kram. Hon kramade tillbaka hårt och borrade in sitt ansikte i min axel, medans jag drog in hennes underbara lukt och log stort.

_______________________________________________________________________________________________________

Nu äntligen kommer detta kapitel då jag (Sally) inte har uppdaterat på typ... Jag kan inte ens räkna, men jag är så ledsen och det lovas att bli bättre upd ! Så plizz, kommentera! <3

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida & Sally - 14 april 2013 10:13

Moas perspektiv   Vi satte oss i soffan och man märkte att det var lite stelt i mellan oss. -Så, jag bara tycker att vi borde prata om.. allt? Frågade jag lite tveksamt. -Ja, kanske. -Okej, Liam. Såhär. Jag är inte tillsammans med Justin Bi...

Av Ida & Sally - 13 april 2013 14:07

Moas perspektiv Vad hade jag gjort? Hur kunde jag säga att jag var tillsammans med Justin Bieber? Jag hade träffat honom en gång, och det var på grund av jobbet! Ärligt, aldrig att jag skulle dejta honom. Ush!! Men Liam hade sårat mig mer än vad ...

Av Ida & Sally - 9 april 2013 15:43

Moas perspektiv: Jag gick snabbt in och stängde altandörren, sedan zappade upp TV:n och lutade mig tillbaka i sängen. Mina ögonlock var tunga efter den jobbiga dagen och jag somnade snabbt. Dörrklockans skära signal tvingade mig att stiga upp och...

Av Ida & Sally - 7 april 2013 13:03

Moas perspektiv: Jag klev av limousinen och bländades av alla fotoblixtar. Det var alltså såhär det var att vara känd, tänkte jag och log mot folkhavet. "Moa! Please, kan du signera detta? Jag är ditt absoluta största fan!" Skrek någon rakt in i ...

Av Ida & Sally - 7 april 2013 11:48

4 månader senare/Moas perspektiv   Allt hade gått så bra och jag var nu signad hos Syco Musik och hade en turne på gång. Jag hade gått vidare. Jag hade inte tänkt på Liam på ca. 3 månader och det känns ganska bra. Visst har det stått mycket i tin...

Presentation


Hej! Vi som har denna blogg heter Sally och Ida! Vi kommer skriva noveller och den som pågår just nu handlar om 1D!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar



Ovido - Quiz & Flashcards