idaochsallysnovellblogg

Direktlänk till inlägg 17 mars 2013

I Want You Kap. 10

Av Ida & Sally - 17 mars 2013 12:07

Moas perspektiv:
Jag stirrade tomt framför mig och suckade högt. Han hade gjort det. Igen. Plötsligt öppnades dörren och Tara stack ut sin huvud. Jag stirrade irriterat på henne och hon satte sig vid sängkanten.
"Komigen, deppa inte ihop nu. Han är inte värd det." Sa Tara och jag nickade.
"Du har rätt, men jag kan bara inte fatta--" Tara satte pekfingret framför munnen.
"Sch... Glöm honom." Sa hon och jag nickade. Hon hade rätt, han var inte värd all uppmärksamhet.
"Så ska vi gå och shoppa? Vi har trots allt inte hunnit det sedan vi kom hit, jag menar, vi är liksom i London!" Sa jag och Tara himlade med ögonen.
"Let's go!" Sa hon och gjorde armkrok med mig.
"Vänta, jag kan ju inte se ut såhär!" Utropade jag och Tara höjde på ögonbrynen. Jag suckade och gick till badrummet.
När jag var klar tog jag min väska och gick ut. Där Tara väntade tålmodigt. Hon skrattade när hon såg mig och jag tittade undrande på henne.
"Värst vad du har tagit i, ska du på fest eller?!" Sa hon ironiskt och jag flinade.
"Jag måste ju få tillbaka mitt rykte som Liam förstörde totalt." Sa jag och vi började gå mot stan. Det var en bit dit, men solen sken och luften var sval. Perfekt för en promenad.
Liams perspektiv:
Jag och grabbarna var precis klara med en photoshoot när Louis mobil ringde. Louis himlade med ögonen och svarade trött.
"Ja?"
"Åh, hej älskling!" Hela han sken upp och jag flinade.
"Ok, det fixar jag. Puss." Avslutade han och stoppade tillbaka mobilen i fickan.
"El vill att vi ska köpa några saker till middagen." Sa Louis och började gå.
"Vi?! Varför ska vi följa med?" Frågade Harry och vi andra nickade instämmande.
"Därför att jag vill det. Ni är ju mina bästisar, snälla? Jag vill inte gå ensam!" Bad Louis och gjorde en hundvalpsmin. Jag himlade med ögonen och skakade på huvudet. Vad var det egentligen med Louis? Vi följde efter honom in i en mataffär och han plockade åt sig en korg.
Moas perspektiv:
Jag och Tara gick ut från Chanel med 3 påsar var i händerna.
"Aldrig shopping mer..." Pustade Tara eftrsom hon var den 'ikke-shopping-typen' som hon var. Jag skrattade och vi började gå hemmåt. På vägen hem gick vi förbi mataffären och kom på att mamma hade bett oss att köpa några saker tidigare. Jag suckade och vi gick in. Jag stannade i ett steg och vände snabbt på klacken. Men det var redan för sent, han hade sett mig.
"Moa, vänta!" Ropade han och jag vände sakta på mig.
"Vad vill du?" Väste jag irriterat och rynkade på ögonbrynen. Liam sprang fram till mig och tittade mig djupt i ögonen.
"Allt är inte som du tror Moa. Snälla, följ med mig hem så ska jag förklara!" Sa han bedjande och försökte krama om mig. Men jag backade snabbt undan.
"Rör mig inte. Försvinn, jag vill aldrig se dig igen." Sa jag och började springa. Men någon blockerade mig och höll fast mig hårt. Jag tittade upp och såg att det var Tara. Jag blev så förvånad att jag stod helt paralyserad.
"Moa, jag gillar det inte mer än vad du gör, men snälla låt honom förklara. Det kan liksom inte blir värre." Sa hon allvarligt och min mun drog ihop sig till ett streck. Jag kunde inte fatta att min egen syster gick emot mig.
"Tara, släpp mig. Jag kan inte fatta att min egen syster går emot mig." Sa jag argt men hon rörde inte ett min.
"Moa, ge honom en chans att förklara."
"Jag har redan gett honom två, men han sumpade de helt!" Sa jag och borrade in min blick i Tara. Men när hon inte släppte gick jag med på att låta honom förklara, men Tara skulle vara med. Ifall han försökte göra något.
___________________________________________________________
Förlåt för dålig uppdatering från min (Sallys) sida. Men nu är den här, så kommentera! ;)

 
 
Ingen bild

Abygail

17 mars 2013 21:12

Gillar novellen, den är bra ^^

Ida & Sally

24 mars 2013 19:21

Åh, tack! Vi uppskattar verkligen alla kommentarer!
xx. Ida & Sally

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida & Sally - 14 april 2013 10:13

Moas perspektiv   Vi satte oss i soffan och man märkte att det var lite stelt i mellan oss. -Så, jag bara tycker att vi borde prata om.. allt? Frågade jag lite tveksamt. -Ja, kanske. -Okej, Liam. Såhär. Jag är inte tillsammans med Justin Bi...

Av Ida & Sally - 13 april 2013 14:07

Moas perspektiv Vad hade jag gjort? Hur kunde jag säga att jag var tillsammans med Justin Bieber? Jag hade träffat honom en gång, och det var på grund av jobbet! Ärligt, aldrig att jag skulle dejta honom. Ush!! Men Liam hade sårat mig mer än vad ...

Av Ida & Sally - 9 april 2013 15:43

Moas perspektiv: Jag gick snabbt in och stängde altandörren, sedan zappade upp TV:n och lutade mig tillbaka i sängen. Mina ögonlock var tunga efter den jobbiga dagen och jag somnade snabbt. Dörrklockans skära signal tvingade mig att stiga upp och...

Av Ida & Sally - 7 april 2013 13:03

Moas perspektiv: Jag klev av limousinen och bländades av alla fotoblixtar. Det var alltså såhär det var att vara känd, tänkte jag och log mot folkhavet. "Moa! Please, kan du signera detta? Jag är ditt absoluta största fan!" Skrek någon rakt in i ...

Av Ida & Sally - 7 april 2013 11:48

4 månader senare/Moas perspektiv   Allt hade gått så bra och jag var nu signad hos Syco Musik och hade en turne på gång. Jag hade gått vidare. Jag hade inte tänkt på Liam på ca. 3 månader och det känns ganska bra. Visst har det stått mycket i tin...

Presentation


Hej! Vi som har denna blogg heter Sally och Ida! Vi kommer skriva noveller och den som pågår just nu handlar om 1D!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar



Ovido - Quiz & Flashcards